Afgelopen vrijdagavond 24 mei zat het afgeladen vol in de kantine van het MFC in Klarenbeek. De kinderen van basisscholen De Kopermolen en De Dalk, het kinderkoor en het opleidingsorkest verzorgden de uitvoering van de musical “Wieger wordt wakker”. De musical gaat over het verhaal van Wieger, een jongen die op een ochtend wakker wordt en zich bedenkt dat hij die dag zijn eerste muziekles heeft. Hij vindt het heel erg moeilijk om te kiezen tussen alle leuke muziekinstrumenten.

De kinderen van groep 1 t/m 8 van de basisscholen hebben de afgelopen periode muzieklessen gehad namens onze vereniging. Samen met het opleidingsorkest en kinderkoor van de vereniging werden er deze avond liedjes gezongen, gedanst en geluisterd naar alle mooie instrumenten in het orkest. Na afloop van de musical was er voor iedereen gelegenheid om diverse muziekinstrumenten uit te proberen. En dat was goed te horen! Vol enthousiasme werden alle instrumenten uitgeprobeerd.

Het is de bedoeling om bij voldoende aanmeldingen na de vakantie in september te starten met een blazersklas. Er wordt dan vanaf het begin meteen in groepsverband gespeeld op echte muziekinstrumenten die ook gebruikt worden in het harmonie-orkest. Wij willen iedereen bedanken die aan de musical heeft meegedaan of op welke manier dan ook heeft geholpen.