Harmonieorkest

Het Harmonieorkest speelt in de tweede divisie en levert een belangrijke bijdrage aan het sociaal-culturele leven in de plaatselijke gemeenschap en in de regio. Verspreid over het jaar organiseren wij diverse optredens, bijvoorbeeld een nieuwjaarsconcert, ‘The Voice of Klarenbeek’ en een najaarsconcert. Daarnaast is het Harmonieorkest onder andere te beluisteren op 4 mei in het Oranjepark in Apeldoorn en spelen wij vaak tijdens het Dickens Festijn in de Lebuïnus kerk in Deventer. In het dorp zijn wij aanwezig tijdens de winterwandeling, carnavalsoptocht, avondvierdaagse, de opening van het kermisweekend en de Sinterklaasintocht.

De muzikale ambitie, “het bevorderen en ontwikkelen van amateurmuziek op een zo hoog mogelijk niveau”, staat centraal binnen het harmonieorkest. Dit betekent dat er naast een prettige sfeer, plezier en verenigingsgevoel, ook wordt gestreefd naar een steeds verdere kwaliteitsverbetering van het harmonieorkest.

Het harmonieorkest repeteert elke dinsdag van 19.45 tot 22.00 uur in het MFC te Klarenbeek onder leiding van Inge Lage Venterink.

MultiFunctionele Centrum De Pauw