Historie

Muziekvereniging Klarenbeek is in 2002 ontstaan uit een fusie van twee muziekverenigingen; muziekvereniging “Wilhelmina” en muziekvereniging “Amicitia”. Christelijke Muziekvereniging “Wilhelmina” is op 8 januari 1908 opgericht in Klarenbeek/ Oosterhuizen. Harmonieorkest “Amicitia” is op 1 oktober 1908 opgericht in Klarenbeek. Onze vereniging nu bestaat uit het harmonieorkest, het opleidingsorkest en het kinderkoor. Totaal met ruim 90 actieve leden van alle leeftijden. De vereniging vormt het muzikaal kloppende hart van Klarenbeek en levert een belangrijke bijdrage aan het sociale en culturele leven in Klarenbeek en omgeving. Wij zijn een levendige en veelzijdige vereniging, waar muziek in zit!