Onze dirigenten

Dirigenten

Gemma Scherpenzeel
Dirigent Opleidingsorkest en Aspirantenorkest
In juni 2020 studeerde Gemma af aan het conservatorium van Zwolle op dwarsfluit. Naast haar hoofdvak heeft ze als bijvak directie gestudeerd bij Joost Smeets. Al tijdens haar studie werd het duidelijk dat het plezier in muziek maken vooral komt door het delen ervan. Om die reden geeft het zoveel voldoening om te dirigeren en jong en oud te zien leren en genieten van het samen musiceren.
Inge Lage Venterink
Dirigent Harmonieorkest

Inge Lage Venterink (1988) begon op 8-jarige leeftijd op de dwarsfluit bij Baukje Toren en de Sint Plechelmus harmonie in De Lutte. De passie voor muziek heeft zich in 2006 vertaald naar een start van haar professionele loopbaan aan diverse conservatoria. Ze begon in Enschede met de opleiding Docent Muziek, zang en dwarsfluit. Al tijdens haar eerste studie was ze actief als koor/orkest dirigent, zangeres en muziekdocent aan de muziekschool Twente.

Na het afronden van het Enschedese conservatorium koos Inge ervoor om de grote stap richting het Amsterdamse conservatorium te zetten en werd aangenomen voor de opleiding Hafa(bra)-directie bij Danny Oosterman en Jan Schut. Vastberaden wilde ze uitvoerend musicus worden. Ook aan de andere kant van het land werkzaam als dirigent, zangeres en docent. Vijf zeer intensieve en leerzame studiejaren resulteerden in een prachtig eindconcert in in 2016 in samenwerking met Semper Crescendo Oldenzaal.
Door ambitie en enthousiasme houdt het leren eigenlijk niet op. Inge volgt graag diverse masterclasses en cursussen om zich te blijven ontwikkelen.

Momenteel is Inge verbonden aan diverse orkesten als muziekvereniging crescendo uit Alphen a/d Rijn en Sint Caecilia te Hoogland. Tevens in seizoen 2017/2018 is Inge aangesteld als dirigent voor het SPON projectorkest.
Sinds mei 2018 is ze met veel plezier gestart als dirigent bij muziekvereniging Klarenbeek. Met veel plezier en enthousiasme aan de slag bij een prachtig nieuwe orkest.