Muziekonderwijs

Het is mogelijk om via muziekvereniging Klarenbeek muzieklessen te volgen. Gediplomeerde docenten verzorgen leuke en goede opleidingen in dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, slagwerk en overige hout- en koperinstrumenten. De lessen zijn bedoeld om je op te leiden om in het (opleidings)orkest te kunnen spelen.

De muziekvereniging stelt tegen betaling van borg een muziekinstrument beschikbaar. Wanneer je wilt beginnen met muziekles moet er een keuze gemaakt worden uit de verschillende instrumenten die het orkest te bieden heeft. Als je nog niet weet welk instrument jij leuk vind, is het mogelijk om diverse instrumenten uit te proberen. Dan kun je beoordelen welk instrument het beste bij jouw past. Vanaf circa 8 jaar kun je beginnen met het bespelen van een instrument.

We vinden het belangrijk dat muzikanten voldoende uitgedaagd blijven. Daarom zetten we in op een goede doorstroom van alle leerling-muzikanten en stimuleren we het spelen in een orkest zo vroeg mogelijk. Spelen in een orkest is erg leerzaam, maar vooral ook erg leuk om te doen.