Muziekonderwijs

Het is mogelijk om via muziekvereniging Klarenbeek muzieklessen te volgen. Gediplomeerde docenten verzorgen leuke en goede lessen in dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, slagwerk en overige hout- en koperinstrumenten. De lessen zijn bedoeld om je op te leiden om in het (opleidings)orkest te kunnen spelen.

De muziekvereniging stelt tegen betaling van borg een muziekinstrument beschikbaar. Wanneer je wilt beginnen met muziekles moet er een keuze gemaakt worden uit de verschillende instrumenten die het orkest te bieden heeft. Als je nog niet weet welk instrument jij leuk vindt, is het mogelijk om diverse instrumenten uit te proberen. Vanaf circa 8 jaar kun je beginnen met het bespelen van een instrument.

We vinden het belangrijk dat muzikanten voldoende uitgedaagd blijven. Daarom zetten we in op een goede doorstroom van alle leerling-muzikanten en stimuleren we het spelen in een orkest zo vroeg mogelijk. Spelen in een orkest is erg leerzaam, maar vooral ook erg leuk om te doen.

Muzieklessen

De kosten van de muzieklessen tot 18 jaar in lesseizoen 2023/2024 zijn:
· € 45 per maand voor A- en B- niveau
· € 48 per maand voor C-niveau en hoger

De prijs is gebaseerd op 36 lessen op jaarbasis en een lesduur van 25 minuten per week. Een lesseizoen is 12 maanden (augustus t/m juli).
Bijkomende kosten (zoals het aanschaffen van een lesboek en lessenaar) is voor eigen rekening van de leerling.
In bovenstaande prijzen is een korting van 20% verwerkt die de muziekvereniging voor eigen rekening neemt.

Muzieklessen kunnen alleen gevolgd worden als men lid is en contributie betaalt.

Indien 2 of meer leerlingen onder de 18 jaar uit één gezin gelijktijdig muzieklessen volgen, wordt er een korting op de contributie gegeven van 25% per lid.

Lesgeld wordt in diverse termijnen bij u in rekening gebracht. Indien er gedurende het jaar gestopt wordt met de lessen, dient wel voor het gehele jaar het lesgeld betaald te worden