Zangvereniging Novum Canticum en Muziekvereniging Klarenbeek ontdekken in een speeddate in februari 2016 dat ze muzikaal zich tot elkaar aangetrokken “voelen”. Nadere kennismaking en een gezamenlijk optreden, smaakt naar meer. Jan van Diepen van Novum Canticum zegt daarover: het gaf direct een goed gevoel, een klik. Wij zochten een muziekvereniging met een gelijksoortige basis, en die samen mooie muziek willen laten horen. Na een eerder gezamenlijk concert in 2017 is er 7 oktober a.s. weer een concert waar koor en orkest in harmonie hun klanken zullen laten horen.

Het koor Novum Canticum is een gemengd koor waar zingen, muziek en gezelligheid centraal staat. Het koor bestaat uit ruim 70 mensen die, onder leiding van Ineke van Jaarsveld-Kevelam, repertoire ten gehore brengen van Beethoven tot Borsato om zo aan een brede muzieksmaak tegemoet te komen.

Muziekvereniging Klarenbeek speelt, onder leiding van Inge Lage Venterink in de tweede divisie en levert een belangrijke bijdrage aan het sociaal-culturele leven in de plaatselijke gemeenschap en in de regio. De muzikale ambitie is dat zij muziek maken op amateurniveau willen bevorderen en zo goed mogelijk willen ontwikkelen. Dus wordt er naast een prettige sfeer, plezier en verenigings-gevoel, ook gestreefd naar een steeds verdere kwaliteitsverbetering van het harmonieorkest.

“We zijn op dit moment hard aan het studeren op het mooie programma.” aldus Jan van Diepen “We hebben dit in onderlinge afstemming samengesteld en het belooft een geweldig mooi en muzikale uitvoering te worden. En iedereen die muziek en koorklank een warm hart toedraagt, komt volledig aan zijn trekken. We nodigen u dan ook van harte uit!”

Het concert vindt plaats op 7 oktober in de Julianakerk Apeldoorn aan de Deventerstraat om 15.00 uur.
Een toegangskaart kunt u per mail mailnaar@novumcanticum.nl of via 055-5429158, of aan de zaal verkrijgen.