Het is kwart over zeven op zaterdagavond 2 april en het Boshuis stroomt binnen een kwartier helemaal vol voor ons concert. Om klokslag half acht begint het concert met het nummer When I’m Sixty-Four. Het koperensemble speelt dit nummer vanaf het balkon van het Boshuis. Na het nummer opent Kees Kuiper het concert met een welkomstwoordje en geeft aan dat de vereniging natuurlijk al veel ouder is dan ‘Sixty-Four’, maar dat we vanavond laten zien en horen dat we altijd nog erg actief én jeugdig zijn!

Het concert gaat verder met nummers die het aspirantenorkest en daarna het opleidingsorkest spelen onder leiding van Gemma. Enkele nummers kwamen uit films, zoals Zorro en Bella Ciao. Voor Gemma is het haar eerste concert als dirigent bij MVK.

Daarna is het de beurt aan het kinderkoor van de vereniging, onder leiding van Márin. De gezongen nummers door de kinderen zijn erg verassend. Van Kinderen voor Kinderen tot zelfs een Engelstalig nummer van P!nk; Cover me in Sunshine.

Als laatste gaat het dirigeerstokje over naar onze derde vrouwelijke dirigent; Inge! Inge benoemt nog even een warm welkom aan de Oekraïners die waren uitgenodigd en in de zaal zaten om te luisteren. Het harmonieorkest speelt ook een aantal nummers uit films waaronder Star Wars en Aladin. De toegift was nogmaals het vrolijke nummer Bella Ciao! Na afloop werd nog lang nagepraat en geborreld. Fijn om na lange tijd dit weer te kunnen doen.

Ons eerstvolgende grote concert vindt plaats op zaterdag avond 9 juli. Kruis deze avond vast af in de agenda, dit wordt een groot spektakel. Daarnaast zal het harmonieorkest te horen zijn op woensdagavond 4 mei tijdens de jaarlijkse dodenherdenking in het Oranje park te Apeldoorn.