Muziekvereniging Klarenbeek zal op 3 maandagen muziekworkshops geven in groep 5 tot en met 8 van De Kopermolen, namelijk op 4 april, 11 april en 9 mei. Dirigente Gemma Scherpenzeel zal met hulp van muziekdocenten en een aantal muzikanten van de vereniging deze workshops verzorgen.

Op maandag 4 april staan de houtinstrumenten centraal, dit zijn de klarinet, saxofoon en dwarsfluit. Waarom noem we dit houtinstrumenten? Wat is de plek in het orkest? Op deze en nog veel meer vragen wordt antwoord gegeven. Ook zullen we wat laten horen en mogen de leerlingen zelf blazen op de instrumenten.

Op maandag 11 april gaan we het hebben over slagwerk en ritmes. Op een speelse manier leren de leerlingen luisteren, kijken en doen. Samenwerking is hierbij erg belangrijk, net als in het orkest of koor.

Maandag 9 mei  gaan we de koperinstrumenten presenteren. We nemen een trompet, trombone en bariton mee naar school. Hoe klinken deze instrumenten? Dit gaan jullie leren en ervaren tijdens deze laatste dag.

Wij wensen alle leerlingen van groep 5 tot en met 8 alvast veel plezier!