Aanstaande zaterdag is het dan eindelijk zo ver, na maanden repeteren geven wij op 22 juni ons jubileumconcert ‘RYTHEM OF THE PROMS’. De repetitietijd op dinsdagavond is de afgelopen tijd zelfs verlengt en ook waren er extra repetities. Maar alles niet voor niets, het klinkt fantastisch. Onze vereniging bestaat maar liefst 111 jaar. Op deze avond heeft het orkest de hoofdrol onder leiding van dirigente Inge lage Venterink. De presentatie ligt in handen van Klarenbeker Frits van Dijk. Het orkest wordt uitgebreid en aangevuld met een uiteenlopende variatie aan artiesten. We zullen hieronder de optredende artiesten aan jullie voorstellen!

Charly Luske

We trappen af met zanger Charly Luske. Charly komt uit een muzikaal gezin en begon eerder met zingen dan met praten. Hij acteerde al in een televisiefilm toen hij 11 jaar was en op zijn zeventien werd hij leadzanger van de band ‘Velvet’. Later zong hij in de band ‘Boyband’ waarmee o.a. de single ‘Driving me Crazy’ uitgebracht werd. Daarnaast speelde hij in de gelijknamige musical ‘Boyband’. Na deze bands volgden er meerdere musicals, waaronder ‘Turks Fruit’ en ‘The Wiz’. Begin 2004 deed hij mee aan het Nationaal Songfestival. In 2007 krijgt hij de hoofdrol in de Duitse versie van de Queen musical ‘We Will Rock You’. Weer terug in Nederland kruipt hij in de rollen van de musicals ‘Op Hoop Van Zegen’, ‘Full Monty’ en uiteindelijk ook hier in Nederland in ‘We Will Rock You’. Ook was Charly te zien op tv, zo speelde hij in ‘Zoop’, ‘Meiden van De Wit’ en ‘Costa’ en wordt hij als presentator gevraagd voor o.a. ‘Het Beste Idee van Nederland’ en ‘De Leukste Thuisvideo’s’. Toch ligt zijn hart primair bij muziek: hij schrijft, componeert en treedt op. Wij hebben al erg veel zin om samen met Charly op te treden. Hij zingt deze avond voor én na de pauze meerdere nummers, natuurlijk ook een aantal samen met ons orkest!

Kinderkoor Klarenbeek

Sinds augustus 2017 bestaat het Kinderkoor Klarenbeek. Elke dinsdagavond wordt er fanatiek geoefend in het MFC. Onder leiding van Alette van den Brul worden er liedjes o.a. uit musicals of van Kinderen voor Kinderen gezongen. Samen met ons orkest zal het koor een wereldberoemde hit zingen op deze avond! Wij verklappen het nummer nog niet, maar dit wordt té gek!

Studio DanZo

Als je aan muziek denk, denk je aan dansen… graag stellen wij jullie voor aan DanZo! Op deze avond wordt er medewerking verleend door de dansgroep van Studio DanZo, dé dansschool uit Deventer. DanZo is een professionele dansschool waar ruim 300 kinderen en volwassenen dansen. Een selectie van de Studio zal optreden samen met ons. De dansers op deze avond zitten allemaal in de talentklas, echte toppers! De stijl die wordt gedanst is jazz/modern en is passend op de muziek die wordt gespeeld. Wie weet werkt het zo aanstekelijk dat het publiek in de finale zelf staat te swingen?!

Solisten en het combo

Aan ons orkest van ruim 60 muzikanten wordt een pianist, bassist en een gitarist toegevoegd. Een mooie aanvulling om alle nummers waanzinnig te laten klinken. Van klassieke piano tot aan scheurende gitaren, het komt allemaal voorbij! Het is ook ontzettend gaaf dat meerdere leden uit ons orkest solo’s spelen. Als je goed luistert op 22 juni komt elk instrument wel aan bod! Daarnaast zal er zelfs een instrumenten sectie een geheel nummer solo spelen, dit houden wij verder nog even geheim! Ook hebben wij een ‘eigen Kyteman’ in ons midden: Lauran Neerincx op Bugel. Onze getalenteerde Alette van den Brul zal een western klassieker zingen.

DJ

De laatste artiest van ons voorstelrondje is DJ Mees Rutgers. Mees is 22 jaar en al sinds 2010 bezig met het produceren van muziek. Hij is afgestudeerd als Artiest Muziek in Arnhem en heeft als DJ al op meerde plekken ter wereld gedraaid. Sinds 2018 heeft hij zelfs zijn eigen digitale platenlabel. Een DJ samenwerkend met een harmonieorkest zul je niet snel zien, maar 22 juni wel! De combinatie van orkest en DJ klinkt erg gaaf. Speciaal voor deze avond hebben wij een nummer van de wereldberoemde DJ Avicii laten arrangeren.

Wil jij er ook bij zijn zaterdag? Kaarten zijn te koop via www.orpheus.nl. Wij hopen jou te zien om samen met ons dit jubileum groots te vieren.