woensdag, 13 dec 2017
You are here: Home Tijdlijn Tijdlijn-2012 Rabo Schoolmuziek in Klarenbeek 2012
Rabo Schoolmuziek in Klarenbeek 2012 Afdrukken E-mailadres

picture_blazersklasVanaf vrijdag 11 november 2011 krijgen de basisscholen De Kopermolen en De Dalk in Klarenbeek extra muzieklessen. Deze lessen worden verzorgd door Muziekvereniging Klarenbeek. De muzieklessen worden gegeven aan de kinderen van de groepen 5 t/m 8. De muziekvereniging besteedt aandacht aan de diverse soorten muziek en verschillende instrumenten. De lessen worden ondersteund door films en foto’s die op het Digibord worden geprojecteerd. Het is een interactief programma waar de kinderen veel plezier aan beleven. Zo leren ze bijvoorbeeld te blazen op een instrument gemaakt van een tuinslang en een trechter.

Tijdens de lessen studeren de kinderen een aantal liedjes in. Deze worden eind januari gezongen tijdens een gezamenlijke afsluitingsconcert. Muziekvereniging Klarenbeek treedt samen met de kinderen op in de minimusical ‘Wieger wordt Wakker’.

Tijdens het concert worden de instrumenten van de vereniging getoond en ten gehore gebracht. Muziekvereniging Klarenbeek hoopt met deze extra introductie in de muziek dat kinderen enthousiast zullen worden om een blaasinstrument te bespelen. Eén van de mogelijkheden is om in de periode van maart tm juni bij de muziekvereniging te starten in de ‘Blazersklas’. Elke kind krijgt een ‘echt’  instrument en leert in de klas en thuis de eerste liedjes te blazen. Deze liedjes worden gezamenlijk in de blazersklas gespeeld. De kinderen vormen dus gelijk een orkest! De lessen op school en in de Blazersklas worden begeleid door muziekdocent en dirigent van het aspirantenorkest Ina Esselink. Leden van de vereniging leveren hun enthousiaste bijdrage om dit alles mogelijk te maken.

De vereniging heeft zich ten doel gesteld om naar meer mogelijkheden te zoeken waarmee zij kan samenwerken met de organisaties in en om Klarenbeek. Samenwerking met de scholen is daar één voorbeeld van. De vereniging is dan ook voorstander van en participant in de plannen voor een nieuw te ontwikkelen sport- en cultuurgebouw in Klarenbeek. Op deze wijze wil de muziekvereniging meer werk maken van Maatschappelijk Verantwoord Verenigen. Muziekvereniging Klarenbeek heeft in de Rabobank een goede partner gevonden en wil met dit initiatief proberen om cultuur, en de blaasmuziek in het bijzonder, toegankelijker te maken, ook voor kinderen. Muziekvereniging Klarenbeek en de Rabobank willen ook met dit initiatief proberen om cultuur, en de blaasmuziek in het bijzonder, toegankelijker te maken. Ook voor kinderen.

Laatst aangepast op maandag 17 juni 2013 21:58