You are here: Home Richtlijnen en regels Procedure opzeggen lidmaatschap MVK
Procedure opzeggen lidmaatschap MVK Afdrukken E-mailadres

Al meerdere malen is gebleken dat de afspraken rond opzegging van lidmaatschap niet duidelijk zijn. Dat leidt regelmatig tot teleurstellingen. Bijvoorbeeld bij het lid omdat die de contributie langer moet doorbetalen, maar ook binnen de vereniging omdat niet duidelijk is of een instrument/bladmuziek/uniform is ingeleverd.

Wat moet je doen:

1. Opzegging gebeurt schriftelijk bij de secretaris. Dat is op dit moment Monique Witteveen-Hendriks.
    2. Het lidmaatschap eindigt in principe op de laatste dag van de volgende maand. Maar dan moet het volgende op tijd zijn gebeurd.
    3. Alle spullen van de vereniging worden ingeleverd bij de instrumentbeheerder. Het instrument, bladmuziek, uniform (gestoomd!), lessenaar en alle andere spullen die van de vereniging zijn, kunnen alleen dinsdagavond worden overhandigd aan Jan Schotgerrits of Joost Janssen. Zij tekenen op een uittekenlijst af dat alle spullen binnen zijn en geven die aan de secretaris.
    4. In afwijking van het bovenstaande: leden van het Opleidingsorkest of het Aspiranten-orkest leveren hun bladmuziek in bij één van de leden van de Opleidingscommissie.
    5. Als de opzeggingsbrief en de uittekenlijst van de instrumentbeheerder bij de secretaris is ontvangen eerst dan kan het lidmaatschap worden beëindigd, zoals gezegd op de laatste dag van de volgende maand, uitgaande van de datum van de opzeggingsbrief. Als de spullen later worden ingeleverd dan loopt de contributie gewoon door totdat alles rond is.
    6. Als je borg hebt betaald dan wordt dit bedrag terugbetaald, mits het instrument in orde is.
    7. Het bestuur houdt vast aan deze spelregels. Mochten er dringende redenen zijn om van deze spelregels af te wijken dan kan dat alleen als er een afspraak is gemaakt met één van de bestuursleden!
Laatst aangepast op maandag 28 juni 2010 16:28