donderdag, 14 dec 2017
You are here: Home Tijdlijn Tijdlijn-2014 Voorjaarsconcert op zondag 6 april
Voorjaarsconcert op zondag 6 april Afdrukken E-mailadres

Poster140406x

Op zondag 6 april 2014 geeft Muziekvereniging Klarenbeek haar jaarlijkse voorjaarsconcert om 14.00 uur in De Nieuwe Zweep te Klarenbeek. Het harmonie orkest laat samen met de jeugd de stukken horen waarop de afgelopen tijd is gestudeerd. Daarnaast brengt het harmonie orkest weer enkele uitdagende maar herkenbare werken ten gehore. Voor ieder wat wils dus.

Het concert start met drie werken waarin het orkest wordt bijgestaan door het opleidingsorkest van de vereniging. Op deze manier kunnen leerlingen ervaren hoe het is om in het grote orkest te spelen. In het stuk Little Concerto laat de jeugd horen dat we ook hele goede solisten hebben. Daarnaast spelen zij Southern Pictures, een stuk over de mooiste plekjes in Nieuw-Zeeland, en het swingende nummer Steady Beat.

Het harmonieorkest vervolgt het programma met muziek uit het bekende boek en televisieserie The Wind in the Willows. De muzikale verhaaltjes uit dit stuk gaan over de belevenissen van Ratje, Mol, Das en Pad. In de Piet Hein Rhapsodie staat de bekende melodie van het lied over de verovering van de Spaanse zilvervloot centraal. Daarnaast kunt u luisteren naar Nottingham Festival en de mars With Sword and Lance. Een meezinger mag op ons concert ook niet ontbreken: in het arrangement van Hollandse Hits komen ‘Maak me gek’(Gerard Joling), ‘Als de morgen is gekomen’ (Jan Smit), ‘Kijk omhoog’ (Nick&Simon) en ‘Rood’ (Marco Borsato) komen voorbij!

Entree: 5 euro (tot 18 jaar gratis)

Laatst aangepast op zondag 18 mei 2014 11:43