You are here: Home Tijdlijn Tijdlijn-2013 Voorjaarsconcert op zondag 24 maart 2013
Voorjaarsconcert op zondag 24 maart 2013 Afdrukken E-mailadres

Muziekvereniging Klarenbeek nodigt u van harte uit voor haar jaarlijkse voorjaarsconcert op zondag 24 maart 2013 om 14.00 uur in De Nieuwe Zweep te Klarenbeek. Het voorjaarsconcert heeft dit jaar een nieuwe opzet: zowel de jeugd als de meer ervaren muzikanten presenteren gezamenlijk diverse aantrekkelijke muzikale werken met verschillende niveaus.

Poster130324

Wat gaat u horen?

Het concert start met drie werken waarin het orkest wordt bijgestaan door de beide opleidingsorkesten van de vereniging. Op deze manier kunnen leerlingen ervaren hoe het is om in het grote orkest te spelen.

Daarna vervolgt het harmonieorkest met een voor hen uitdagend en gevarieerd programma, dat voor veel mensen aansprekend zal zijn. Zo kunt u genieten van filmmuziek van John Williams, waarbij muziek uit de films E.T. en Star Wars aan bod komt. Ook neemt het orkest u mee in de opzwepende Ierse danssensatie ‘Gaelforce’.  De saxofonisten brengen tijdens dit concert een waanzinnige solo ten gehore in het stuk ‘Yakety Sax’. Dansen is mogelijk op het stuk Barn Dance and Cowboy Hymn van Philip Sparke, maar dit wordt geen makkelijke opgave gezien de verschillende tempi en maatsoorten. Laat u verrassen!

Aanvang 14.00 uur

Entree: 5 euro